درباره ارتودنسی دندانهای جلویی (قدامی) چه می‌دانید؟
شاید برای بسیاری از افراد آنچه از دندانها در لبخند دیده می‌شود، مهم باشد و دوست داشته باشند فقط دندانهای جلویی را با ارتودنسی مرتب کنند؛ ‌اما آیا درمان ارتودنسی فقط برای دندانهای جلویی امکانپذیر است؟ البته طبیعیست که از سیستم دندانی بیشتر دندانهای جلویی در معرض دید هستند و نقش بسزایی در زیبایی چهره و لبخند دارند.
در تحقیقات زیادی بعد از چشمها، لبخند اولین ناحیه از چهره و صورت فرد است که توجه را جلب می‌کند و دیده می‌شود. بنابراین داشتن لبخندی زیبا بسیار شایسته و دلخواه به نظر می‌رسد.
درباره ارتودنسی دندانهای جلویی (قدامی) چه می‌دانید؟

درباره ارتودنسی دندانهای جلویی (قدامی) چه می‌دانید؟

در درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی تمرکز زیادی بر ایجاد زیبایی در دندانهای قدامی وجود دارد و بخش مهمی از درمان که در زیبایی نهایی لبخند اثر دارد، نظم و قرینگی دندانهای قدامی و همینطور شیب این دندانهاست.
با این وجود در اکثر موارد درمان ارتودنسی تنها در دندانهای قدامی قابل انجام نیست و همزمان با دندانهای قدامی قرار دادن وسایل ارتودنسی بر روی دندانهای خلفی مورد نیاز است.
برخی از علل آن شامل موارد زیر است:
نیاز به تامین فضا با کشیدن دندانهای خلفی و یا تراش آنها
حفظ پیوستگی فرم قوس
حفظ و یا ایجاد اکلوژن مناسب
گرفتن تکیه‌گاه مناسب برای عقب بردن دندانها و…

در چه مواردی می‌توان فقط برای دندانهای قدامی ارتودنسی انجام داد:

وقتی نامرتبی محدود به یک یا دو‌ دندان است و‌ کمبود فضای کمی وجود دارد و سن فرد بسیار پایین است، می‌توان به کمک پلاکهای متحرک درمان ارتودنسی را بر روی یک یا دو دندان قدامی انجام داد و یا از سیستمهای ارتودنسی دو در چهار استفاده کرد که شامل دو دندان خلفی بعنوان تکیه‌گاه و چهار دندان قدامی بعنوان هدف مرتب شدن می‌باشد.
بنابرین در بیشتر موارد نیاز به درگیر شدن تمام دندانهای قدامی و خلفی برای به دست آوردن نتیجه مطلوب می‌باشد. البته در اکثر متدهای درمانی استاندارد ارتودنسی در دنیا، معمولا وسایل ارتودنسی فقط تا دندان ۶ یا آسیاب اول گذاشته می‌شود و بر روی دندان ۷ و دندان عقل وسیله‌ای گذاشته نمی‌شود. البته بنا به دلایلی به تشخیص متخصص ارتودنسی گاهی بر روی دندان ۷ یا آسیاب دوم نیز وسیله ارتودنسی گذاشته می‌شود؛ مثل بی‌نظمی یا کج بودن دندان ۷ و یا نیاز به انکوریج و تکیه‌گاه قویتر.

یک نظر

  1. […] درباره ارتودنسی دندانهای جلویی (قدامی) چه می‌دانید؟ شاید برای بسیاری از افراد آنچه از دندانها در لبخند دیده می‌شود، مهم باشد و دوست داشته باشند فقط دندانهای جلویی را با ارتودنسی مرتب کنند؛ ‌اما آیا درمان ارتودنسی فقط برای دندانهای جلویی امکانپذیر است؟ البته طبیعیست که از سیستم دندانی بیشتر دندانهای جلویی در معرض دید هستند […] لینک منبع […]

پاسخ دهید